České Budějovice, 13.–15. 11. 2020
„Čím více sdílíme s druhými, tím více máme.“
Pojďme si protáhnout tělo do rytmu hudby :-) Pro začátečníky a mírně pokročilé.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | sportovní oděv a obuv, dostatek tekutin, karimatka či jiná podložka na cvičení |
Lektor |
|
Rádi bychom účastníkům přiblížili, jak připravujeme a pořádáme tábory našeho oddílu. Nechceme hlásat nějaká pevná moudra, didaktické fráze nebo osvědčené postupy, chceme jen na základě našich zkušeností získaných přibližně z patnácti let činnosti, říct, jak to děláme my. Začali bychom u přípravy tábora a nutného zajišťování všech věcí až po hlavní jádro našeho povídání, kterým by byl samotný průběh našeho tábora. Jak probíhá jeden náš táborový den? Co je pro děti připraveno? Jak jsou rozdělené? Jak jsou hodnocené? Jak se řídí tým vedoucích? Kdo má jaké úkoly? Jaké jsou naše táborové klasiky? Co se nám na táboře osvědčilo, co nikoliv? Celé povídání bude vycházet z našich táborových podmínek a zázemí. Kromě svého monologu bychom rádi slyšeli i další názory, proto se nebráníme jakékoliv konstruktivní diskuzi.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Pojďte se dozvedět, jak je možné poděkovat vedoucím vaší organizace za jejich práci... Máte dobrovolníky a chcete jim poděkovat? Víme jak na to. Březové lístky jsou ideální způsob...
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Všichni chceme vést oddíl plný nadšených dětí, těšících se na každou oddílovou akci i každou obyčejnou schůzku. Ale jak na to? Jak to ti naši vedoucí dělali, že nás to tak bavilo ? Nebo - dělám, co můžu a nějak to nefunguje. Řekneme si fakta, zazní rady i náměty a snad dojte i na vaše trápení.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Pro ti z vás, kteří se s tím nesetkali, krátce představím, o co se jedná. Speed dating ve své podstatě znamená rychlé rande. Účastník bude mít na každou osobu opačného pohlaví 5 minut. Během těchto pět minut se snaží o to, aby se navzájem co nejépe poznali. Vyhodnocení sympatií dále probíhá anonymně a výsledky se posílají na email.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Životní cesta tuláka a písničkáře z Třebíče, který jde 3600 km pěšky z Brna do Porta. Zažije při tom nádherné chvíle i okamžiky hluboké samoty, krásnou přírodu i bahno periferie, setkání s lidmi, která naplní i ze kterých zamrazí. Říká se, že život po Caminu už nikdy nebude stejný jako předtím. Přijďte si poslechnout, zeptat se případně nasdílet vlastní zkušenosti.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Prosíme všechny účasníky o přihlášení tohoto programu, aby se vám zobrazil v rozvrhu.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Pojďme se zeptat zástupců kandidátských měst - a je jedno jeslti bude jedno nebo ne - na to, jak vidí svoji CVVZku, kam ji směřují a co nám chtějí nabídnout. Palba otázek a odpovědí na vše, co nás zajímá kolem CVVZ 2022, popř. CVVZ 2023
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Ninja trénink je pro nadšence a studenty( Ne jen cvičence) bojových umění. Ninja trať - běh, přeskoky, foukačka, lezení, práce s postřehem, vrhaním hvězdic, trénink s katanou. Trénink ninjutsu, práce s podvědomím, pochopení přirozenosti pohybu a vnímáním prostoru. Pozn.: Program se může protáhnout i déle po půlnoci.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | extrémní – program je velmi fyzicky náročný |
Pomůcky | Kimono, volný oděv na cvičení, maskáče, tenisky, pití, ručník, náhradní triko |
Lektor |
|
Turnaj v karetní hře Bang! na úvod CVVZ. Pohodové hry a dobré ceny. Pozn.: Program se pravděpodobně protáhne déle po půlnoci.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Výroba malých zvířátek z papírového proutí.
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Rozdělení základních pojmů agresivita x agrese - Příčiny zvýšeného výskytu agresivity u dětí a mládeže – genetické předpoklady, chování skrytě agresivní matky a důsledky na chování dítěte – možnost vzniku opozičního vzdoru u dítěte (rozbor základních charakteristik chování dítěte v opozičním vzdoru, možnosti řešení), potvrzování funkčnosti agresivity v souvislosti se zvýšenou agresivitou u jedince, agresivita způsobená organickou bází, agresivita u dětí s neuspokojenou bazální jistotou (rozbor bazální jistoty, kategorie dětí s neuspokojenou bazální jistotou, typické projevy chování těchto dětí, možnosti řešení - Agrese jako projev agresivity v chování dítěte - Směry agrese – agrese vybitá na neživém předmětu, agrese vybitá na zvířeti - Autoagrese – typy autoagresí – stereotypní autoagrese, automutilace, kompulzivní autoagrese, impulzivní autoagrese – spouštěče výše uvedených typů autoagresí, možnosti řešení v rámci školního prostředí - Základní dělení agresí – agrese emocionální, instrumentální nutná a žádoucí – jejich projevy ve školním prostředí, možnosti řešení - Moyerova klasifikace agresí: - predátorská agrese – její projevy u dětí a pedagogů, scénář doplity, racionality a skupinové hlouposti – důsledky pro dítě procházející tímto scénářem, predátorská agrese v pohybu v souvislosti se šikanujícím chováním - Agrese mezi samci nebo samicemi – Gloningerův vývoj osobnosti dítěte, základní scénáře chování, které vzniká v předškolním věku, děti se zvýšenou mírou bránění se poškození, děti se zvýšenou mírou impulzivity, jedince se zvýšenou mírnou závislosti na psychologické odměně - jejich chování ve školním prostředí – směřování k agresi či submisi – důsledky pro další vývoj jedince
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
PRO ZÍSKÁNÍ CERTIFIKÁTU JE NUTNÉ SE PŘIHLÁSIT TAKÉ NA WEBU NPI ( https://helen.npicr.cz/prihlasovani/kurzy_prihlasit.php?id_kurzu=77861&operace=detail&id_kurzu=77861&operace=detail ) Cílem semináře je poskytnout základní informace, jak zpracovat a sestavit nejrůznější náměty činnostních aktivit zájmového vzdělávání formou celoroční hry a podle instrukcí naplánovat a rozvrhnout zajímavý program na celý rok. Přehled výuky: ukázky celoročních her, metodický a pedagogický rozbor, motivační příběh, metodické pokyny zpracování celoroční hry, tematické členění hry, výběr a nabídka činností, vlastní tvorba hry, prezentace vlastní celoroční hry. Celoroční hry nabízí zajímavou inspirací všem, kteří chtějí připravit dětem mladšího školního věku rozmanitou náplň volnočasových aktivit. Osmihodinová vzdělávací akce „Celoroční hry motivované pohádkovými příběhy“ se bude skládat z teoretických, ale i praktických činností. Program je připraven pro aktivity v učebně. Do programu budou začleněny i DVD prezentace a ukázky nejrůznějších činností s prvky zážitkové pedagogiky.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 200 (platba v hotovosti na infu) |
Lektor |
|
Společně se podíváme na všehochuť možných a často i nemožných nepříjemných situací, které nás v rámci volnočasových činnosti potkaly. Formou diskuze situace a události probereme, podíváme se na to jak jim šlo předejít, jak byly zvládnuté a co šlo případně udělat lépe.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | Papír a tužku |
Lektor |
|
Podle složení posluchačů se můžeme zabývat nárokem na peněžitou pomoc v mateřství, na porodné, přídavky na děti, rodičovský příspěvek, příspěvek na bydlení nebo třeba důchodem. Sociálních dávek je více, takže si připravte do předu otázky :).
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | tužka, papír, kalkulačka (stačí na mobilu) - není to povinné, ale doporučuji |
Lektor |
|
Podrobné vysvětlení symbolů používaných v návodech a jejich praktické vyzkoušení na jednoduchých příkladech.
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Instruktoři, vedoucí a hlavní vedoucí - jejich role, potřeby, očekávání, úhly pohledu, komunikace, motivace... to vše za hodinu a půl určitě neprobereme, ale vezmeme za kliku a nakoukneme do jednotlivých dveří. Těším se i na vaše postřehy a zkušenosti.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Téma tábora a na něj navázané etapové hry tvoří jeden ze základních kamenů každého letního putování. Vymyslet a propracovat vybrané téma a samotnou celo táborovou hru však tvoří oříšek, který může vylámat zuby nejednomu týmu vedoucích. I dobře vymyšlená a propracovaná etapovka nemusí přinést tížené ovoce. Každé z témat tábora a etapových her však přináší velkou nůši nápadů, které se dají převzít nebo rozvést. Smyslem našeho povídání je představit některé z etapových her, jež proběhly na našem letním táboře na Kadově. Každou vybranou etapovku popsat a pokusit se o její zhodnocení a jestli se pomocí ní podařilo účastníky tábora zaujmout a takzvaně je vtáhnout do děje. Doufáme, že by některé nápady mohly přinést inspiraci i ostatním a sami budeme rádi za jakoukoliv zpětnou reakci v rámci možné diskuze.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Přednáška na téma známé geolokační hry GEOFUN. Jedná se o aplikaci v telefonu. Je založena podobně jako GEOCACHING, ale je dle mého názoru lepší a zábavnější!
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
iBoccia je výzva. Je to výzva pro všechny, kteří mají radost z kolektivního sportu, který mohou hrát s přáteli či s novými lidmi. Integrovaná Boccia (iBoccia) je sport podobný francouzkému petanque. Je to sport, který mohou i na vrcholové úrovni spolu hrát absolutně zdraví, ale také velmi hendikepovaní lidé. Vzhledem k upraveným pravidlům se dá říci, že zde hendikep nehraje žádnou roli.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Názorná ukázka Origami a kolektivní práce na jednoduchých modelech. Tradiční i moderní. Určeno zvláště pro ty co se s origami potkaly jenom z rychlíku.
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Rád bych sdílel svoje zkušenosti z pozice náčelníka dětské organizace a aktivního myslivce. Chci osvětlit aktuální mysliveckou situaci, myslivecké prostředí, praxi a odpovědět na otázky, které vznikají při setkávání turistů, táborníků, trempů, myslivců a lovců.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | Papír a tužku |
Lektor |
|
Po několika ročnících přednášek "Mizející mužské vzory...." je na přání žen připravena přednáška pro ně. Budeme se věnovat pohádkám, např.: Božena Němcová - "Pohádka o bílém hadu" ,Pinkola Estés Clarissa -"Cesta za půlměsíčním medvědem" ,Božena Němcová - "Sedmero krkavců".Biblickým příběhům, např.: "Ester" ,"Rút", "Támar"
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | psací potřeby, papíry |
Lektor |
|
Proč propagovat svůj oddíl? Protože jinak je tvůj oddíl za chvíli mrtvej. Proč to dělat dobře? Protože jinak se nadřeš o to víc. A je to nutný? Jo. A nestačí to, co děláme? Pojď to zjistit. A jak na to? OMG, to se dozvíš. A taky si to zkusíš!
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Pomůcky | Ukázky propagačních materiálů vlastních oddílu |
Lektor |
|
Praktická ekologická výchova, různé formy a metody podle věku dětí, výchova ke klimatu, badatelstvi, vzdělávání v přírodě... Dílna, workshop...
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Pojem rezilience – ozdravění – jeho vývoj – 30 minut - ADHD ve spojení s rizikovým chováním - 40 minut - Syndrom CAN definice – 20 minut - Fyzické týrání – způsoby, Shacking child syndrom, rizikoví dospělí, rizikové situace (spouštěče),rizikové děti, možnosti rozkrytí ve škole, způsoby řešení a přístupu – 60 minut - Psychické týrání – způsoby, aktivní podoba psychického týrání, pasivní podoba psychického týrání, rizikoví dospělí, rizikové situace (spouštěče), rizikové děti, možnosti rozkrytí ve škole, způsoby řešení a přístupu – 40 minut - Zanedbávání – způsoby, zanedbávání v souvislosti se školní docházkou, záškoláctví (promyšlené, impulzivní, spouštěče, možnosti předcházení záškoláctví), zanedbávání ve výchově, zanedbávání v základních potřebách, rizikoví dospělí, rizikové situace (spouštěče), rizikové děti, možnosti rozkrytí ve škole, způsoby řešení a přístupu – 50 minut - Sexuální zneužívání – způsoby, stádia sexuálního zneužívání, nutnost psychiatrické diagnostiky a péče, rizikoví dospělí, rizikové situace (spouštěče), rizikové děti, možnosti rozkrytí ve škole, způsoby řešení a přístupu –60 minut - Spor o dítě – střídavá péče a její vliv na vývoj dítěte, sekundární viktimizace, typické projevy chování dítěte, možnosti řešení v rámci školy – 30 minut - Munchausenův syndrom (by proxy) – charakteristika, typické projevy chování dítěte v tomto syndromu, důvody vedoucí k syndromu, rizikové matky, možnosti řešení – 30 minut - Spojitost výše uvedených forem CAN s nespecifickými poruchami chování – opoziční vzdor, antisociální porucha chování, krádeže, lhaní, záškoláctví, útěky a toulky – 40 minut
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Jsem strašně líný a tak jsem hledal cestu, jak si usnadnit sdílení dokumentů a správu přihlášek na tábory v oddílu. Odpověď na tento problém přišla spolu s Office 365, který je pro neziskové organizace zdarma a může ho mít každý. A jak si teda usnadnit práci? O tom bude tenhle seminář...
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Skotské tance lze podle obtížnosti rozdělit od nejjednodušších k nejnáročnějším do tří základních skupin: ceilidh, country a highland dances. Aby se mohli zapojit i absolutní nováčci, nepolíbeni jakýmkoliv druhem tanců, budeme se věnovat prvním dvěma skupinám. Po letmém zaučení budou všichni celou dobu v pohybu.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | lehkou sportovní obuv s měkkou podrážkou, vhodnou do tělocvičny. |
Lektor |
|
Povídání o zemích, jejich tradicích a kulturách, které Tomík na roční cestě navštívil s thajskou rikšou (tuktukem) na cestě z Bangkoku do České republiky. (Thajsko, Myanmar, Indie, Nepal, Írán, Turecko, Bulharsko). U každé země se Tomík zastaví, poví základní a zajímavé informace o dané zemi a doplní vtipným příběhem, kterých má plné kapsy. Celé vyprávění je prokládáno fotkami a videi se zvukovou stopou, které udrží pozornost studentů a zároveň je zapojí do debaty, jak by si oni sami v dané situaci počínali.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
PRO ZÍSKÁNÍ CERTIFIKÁTU JE NUTNÉ SE PŘIHLÁSIT TAKÉ NA WEBU NPI ( https://helen.npicr.cz/prihlasovani/kurzy_prihlasit.php?id_kurzu=77860&operace=detail&id_kurzu=77860&operace=detail ) 1) Vymezení pojmu moderní deskové hry (dále jen MDH) .…………....………….. 0,5 hodiny 2) Typy moderních deskových her ……………………………………......………….. 0,5 hodiny 3) MDH a klíčové kompetence, hry vhodné pro různé věkové skupiny klientů ..… 1 hodina 4) Pravidla nejrozšířenějších MDH, novinky v oblasti MDH ………....….…………. 2 hodiny 5) Organizace akcí pro veřejnost, turnaje, dny plné her ………….………………... 2 hodiny
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Doplatek na místě | 200 (platba v hotovosti na infu) |
Lektor |
|
V tomto programu vás seznámím s bosou chůzí, její historií a teorií za ní stojící, jejími plusy, mínusy a mým téměř dva roky trvajícím experimentem. Na závěr vás nechám projít po hmatové stezce a předám rady pro zájemce jak a kdy začít. Nebude chybět ani možnost k diskuzi a dotazům.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Pomůcky | Chuť se něco dozvědět. |
Lektor |
|
Výroba papírového kaleidocyklu a ukázka téměř nekonečného využití. Získání znalostí jak kaleidocykl vyrobit.
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Lektor |
|
Projektivní metody a techniky poznávání psychiky a osobnosti vycházející z předpokladu, že člověk promítá psychiku a osobnost do svých výtvorů (rukodělných, písemných či kresebných) a do reakcí na různé podněty (fotografie, kresby, předměty nebo na inkoustové skvrny H.Rorschacha)
Provedení | Workshop |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|
Prosíme všechny účasníky o přihlášení tohoto programu, aby se vám zobrazil v rozvrhu.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Turnaj v karetní hře Bang! na úvod CVVZ. Pohodové hry a dobré ceny.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Doplatek na místě | 20 |
Lektor |
|
Říkali jste si, jaké by bylo všechno opustit a vydat se do světa na zkušenou? My jsme to udělali! Na Novém Zélandu se naším domovem stala dodávka, do které se nám vešel gauč, postel, stůl, kuchyně, lednice, zkrátka vše, na co si vzpomenete. Díky tomu jsme zažili neuvěřitelnou volnost a mohli jsme procestovat tolik míst a vyzkoušet tolik různých prací. Jestli tě to zaujalo, tak se budu těšit na setkání. Má představa je taková, že začnu povídat různé historky se spoustou fotek a postupně se budeme bavit o věcech, které tebe nebo další kamarády budou zajímat.
Provedení | Seminář |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Zamyšlení nad letošní CVVZkou a nad její budoucností.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Pokud večer nemáte co dělat nebo jste vyčerpáni z celodenního běhání po programech, máme tu pro vás takovou oddychovku ;). Vezměte hudební nástroje, zpěvníky a hlavně dobrou náladu a doražte si jen tak zazpívat s ostatními účastníky CéVéVéZetky. Program není nijak řízen - je to jen ve vašich rukou.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | velká – účastníci budou celou dobu aktivně fyzicky zapojeni |
Pomůcky | hudební nástroje, dobrou náladu |
Lektor |
|
Na programu účastníky seznámíme s několika celotáborovými hrami pro vedoucí a instruktory, které jsme úspěšně realizovali na pozadích táborů pro děti. V případě zájmu se nebraníme ani diskuzi o dalších hrách ze strany účastníků.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Víte co se vám nebo blízkým osobám může přihodit, pokud se rádi prezentujete na internetu? Možná budete zaskočeni, ale bude toho hodně... Seznámím vás s praktickými příklady ze své dlouholeté praxe a společně nastíníme návody, jak se pokud možno bezpečně nástrahám internetu vyvarovat.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
I lidé s kombinovaným postižením by měli mít stejné možnosti a odnést si tak zážitek z LT, který by v běžném životě nemohli prožít. Představím Vám neziskové centrum Arpida, které tyto tábory nabízí a předám Vám osobní zkušenosti z jejich realizace. Jak organizační, programové tak i logistické. Ráda se pak stanu součástí diskuze, která nás tak všechny obohatí.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Přednáška fotografa a živelného vypravěče Pavla Svobody ze dvou měsíčních cest na Kavkaz. Svérázné země pod Kavkazem otevírají svoji náruč turistům. Vítejte v kraji divokých tradic a dobrosrdečných obyvatel. Vydáme se k zaledněným horám mystické Svanetie se středověkou atmosférou kamenných vesnic. Obětuje se ovce, koza i býk, víno i pálenka čača teče proudem, vítejte na křesťanském svátku Kvirikoba. Stopem i pěšky vstříc přátelské družbě a dech beroucím arménským klášterům. Vodka, šašliky i málo známé termální prameny. Cesta plná přátelství, neočekávaných chvil a postsovětské nostalgie. Po přednášce možnost pořízení autorovy druhé knihy NAPŘÍČ ASIÍ o sedmiměsíční cestě z Moskvy do Bangkoku.
Provedení | Diskuze |
---|---|
Míra zapojení účastníků | malá – účastníci budou spíše posluchači nebo diskutéry |
Lektor |
|
Jedná se program, kde si účastníci vyzkouší, jaké je to držet bič v ruce a jak ho ovládat. Vlastně i tak trochu nahlédnou do historie, protože bič je velmi starý nástroj. Účastníci se pokusí trefit některý z připravených terčů a prásknout. Součástí je i aktivní ukázka práskání bičem a několik slov o historii.
Provedení | Pohyb |
---|---|
Míra zapojení účastníků | střední – účastníci budou sami zkoušet jednotlivé aktivity a budou aktivně zapojeni |
Lektor |
|